FAQ


Nástupný deň je sobota?

Áno počas letných mesiacov je nástupným/výmenným dňom štandardne sobota (pokiaľ nie je uvedené inak). V mesiacoch mimo hlavnej sezóny (máj, jún, september) je často akceptovaný aj iný den. Výnimkou sú hotely vyššej kategórie a mestské hotely, kde je zvyčajne možný nástup na ubytovanie v ktorýkoľvek deň aj počas najvyššej sezóny.

O ktorej hodine sa môžeme ubytovať v hoteli/apartmáne?

V den príchodu je možný nástup (check-in) od 13:00 (v niektorých hoteloch až od 15:00).

Do ktorej hodiny je nutné uvoľniť izby v den odchodu?

Uvoľniť izby (check-out) je v deň odchodu nutné najneskôr do 10:00 (výnimočne do 12:00)

Aká je minimálna dlžka pobytu?

V prímorských letoviskách je to 7 nocí (výnimočne aj kratšie pobyty – spravidla aj s prirážkou), v mestských hoteloch často aj bez obmedzenia.

Čo znamená napr. typ apartmánu A, B, ...?

Pre zjednodušenie Vašej orientácie sme pristúpili k jednotnému systému označovania apartmánov, kde písmená A - E označujú počet izieb v apartmáne. Vo všeobecnosti platí:

  • Typ A (1-izbový apartmán): pozostáva z obývacej miestnosti s kuchynským kútom a kúpelne.
  • Typ B (2-izbový apartmán): pozostáva z obývacej miestnosti s kuchynským kútom, 1 spálne a kúpelne.
  • Typ C (3-izbový apartmán): pozostáva z obývacej miestnosti s kuchynským kútom, 2 spálni, kúpelne.
  • Typ D (4-izbový apartmán): pozostáva z obývacej miestnosti s kuchynským kútom, 3 spálni, kúpelne.
  • Typ E (5-izbový apartmán): pozostáva z obývacej miestnosti s kuchynským kútom, 4 spálni, kúpelne.

(Pozn: Kedže miestne agentúry často používajú iné označovanie apartmánov, typológia apartmánu v tomto katalógu sa nemusí vždy zhodovať s talianskym označením vo voucheri).

Čo je maximálne obsadenie štúdia, apartmánu, vily?

Maximálne obsadenie štúdia, apartmánu alebo izby znamená maximálny možný počet ubytovaných osôb v danom štúdiu, apartmáne alebo vile. Apartmán B 4-6, napríklad označuje 2-izbový apartmán so 4 základnými lôžkami a dvoma prístelkami.

Čo je prístelka?

Prístelkou sa rozumie gauč, rozkladacia alebo poschodová postel.

Sme päťčlenná rodina, apartmán, o ktorý máme záujem je pre 6 osôb, je možné platit len za 5 osôb?

Nie, je nám ľúto, ale prax pri prenájme apartmánov je taká, že sa neplatí za obsadené lôžka, ale apartmán ako taký. Výnimkou je pobytová taxa, ktorá sa platí v závislosti od počtu ubytovaných hostí.

Mám zahrnutú pobytovú taxu v cene pobytu?

Od roku 2011 majú talianske mestá a letoviská právo aplikovat tzv. mestskú daň/pobytovú taxu. Pobytová taxa netvorí súčasť ceny zájazdu a platí sa priamo na mieste. Výška tohto poplatku sa odvíja od turistickej atraktivity miesta a kategórie ubytovania (od 0,5 € až po max. 4 €/osoba/noc). Pobytová taxa už bola zavedená pre mestá Benátky, Rím, Turín, Padova, Bologna, Bergamo, pre vačšinu miest a turistických lokalít v Toskánsku (Florencia, Pisa, Marina di Massa, Siena, Montepulciano, Montecatini Terme, San Gimignano, Pontasieve, Calenzavo), v oblasti jazera Maggiore, turistické lokality v Emilia Romagna (Rimini), na Ligúrii (La Spezia, Janov), v Marche (Ancona, San Benedetto del Tronto, Pesaro), na Apúlii (Vieste, Peschici, Rodi Garganico, Ostuni, Fontanelle, Alberobello, Otranto), na Kampánii (Sorento, Neapol, Amalfské pobrežie, Salerno), na Kalábrii (Briatico, Sibari), na ostrove Sardínia (Villasimius, Santa Margherita di Pula), na ostrove Sicília (Catania, Giardini Naxos, Terrasini) a na celom ostrove Capri a Liparských ostrovoch. Priebežne túto daň zavádzajú aj dalšie mestá a lokality. Cestovná kancelária nemá vplyv na zavedenie ani výšku tejto pobytovej taxy a preto jej zavedenie nie je uznatelným dôvodom pre stornovanie zájazdu.

Môžem si so sebou na dovolenku vziať domáce zviera?

Niektoré ubytovacie zariadenia povoľujú pobyt malých zvierat (na vyžiadanie, za poplatok). Informáciu o tom, že cestujete s domácim miláčikom je nutné nahlásiť už pri objednaní zájazdu. Zvieratá je potrebné vodiť na vodítku a nemajú povolený vstup do verejných priestorov ani na verejné pláže. V niektorých letoviskách sú vyhradené pláže s povoleným vstupom pre malé zvieratá, inde sa môžu pohybovať len na plážach voľných, zvyčajne za mestom, ktoré nie sú udržiavané. Od 1. októbra 2004 potrebujú zvieratá (psy, mačky a pod.) na cestovanie vlastný cestovný doklad - tzv. pas spoločenských zvierat - Pet Passport. Okrem potvrdenia o povinnom očkovaní obsahuje aj overenie identity zvieraťa. Domáce zvieratá musia mať za účelom ich identifikácie implantovaný mikročip od príslušného veterinára. Do 11 dní od očkovaní nie je povolené zvieratá prevážat. Pokiaľ sa chystáte na dovolenku s domácim miláčikom, odporúčame Vám cestovať vlastným autom, príp.  lietadlom, pretože zvieratá sú z hygienických dôvodov v autobusovej doprave zakázané.

Ako si môžem rezervovať ubytovanie?

Najrýchlejší a najjednoduchší spôsob je vyplniť objednávkový formulár „nezáväzná objednávka“ na našej web stránke. Do 24 hodín Vás budeme kontaktovať. Následne Vám potvrdíme, či je zájazd voľný a zašleme kalkuláciu. V prípade jej akceptácie z Vašej strany Vám zašleme prihlášku (Zmluvu o obstaraní zájazdu). Tu je potrebné vyplniť, podpísať a zaslať emailom alebo faxom do termínu uplynutia rezervácie. V prihláške bude uvedené, dokedy a v akej výške je potrebné uhradiť zálohu za zájazd. Vaša prihláška sa stáva záväznou po jej prijatí a potvrdení zo strany CK.

Ako je možné uhradiť platbu za ubytovanie?

Platbu je možné realizovať priamym vkladom alebo prevodom na náš bankový účet uvedený v zmluve o obstaraní zájazdu. Pri prevodoch alebo vkladoch, prosíme uveďte: konštantný symbol: 0308, variabilný symbol: číslo prihlášky. Číslo účtu ako i všetky pokyny k platbe Vám zašleme spolu s prihláškou.

Môžete mi k platbe za ubytovanie vystaviť faktúru?

Ak si želáte vystaviť faktúru, je potrebné, aby ste nám toto oznámili pri vyplnení prihlášky. Do prihlášky zároveň uveďte fakturačné údaje.

Kedy a akou formou mi budú doručené pokyny a ubytovací poukaz?

Ak máte uhradené všetky platby súvisiace s Vami objednanými službami zašleme Vám pokyny a ubytovací poukaz najneskôr jeden týžden pred nástupom na pobyt. Pokiaľ nie je dohodnuté inak, sú pokyny zasielané emailom.

Mám si zakúpiť cestovné poistenie?

Pre zníženie rizika spojeného s cestou odporúčame všetkým našim klientom sa pred cestou poistiť.  Odporúčame Vám poistenie s Európskou cestovnou poisťovňou (Generali), cez ktorú Vám radi poistenie sprostredkujeme. Komplexné cestovné poistenie zahŕňa poistenie stornopoplatkov, liečebných nákladov, úrazu, batožiny, zodpovednosti za škodu a iné. Viac informácií Vám radi poskytneme v CK.

Kedy dostanem poistnú kartičku?

Zmluva o obstaraní zájazdu Vám zároven slúži ako potvrdenie o uzatvorení poistenia.

Platí sa pri prenájme apartmánov a víl kaucia?

Áno, štandardne sa kaucia vyberá na začiatku pobytu a slúži ako náhrada pri vzniku prípadných škôd v apartmáne. Kaucia je krátená ubytovateľom aj v prípade nedostatočne uprataného apartmánu alebo za hrubé porušenie ubytovacieho poriadku. V prípade odovzdania apartmánu v neporušenom stave bude kaucia pri odchode vrátená v plnej výške.

Musím apartmán pri odchode upratať?

V prípade, že nie je záverečné upratovanie zahrnuté v cene, ani nie je dodatočne priplatené, ste povinný vykonať záverečné upratovanie. Zahŕňa to dôkladne upratanie kuchynského kúta (vynesenie smeti, umytie riadu, vypratanie a umytie chladničky), umytie podlahy v celom apartmáne a na balkóne, upratanie kúpeľne a umytie WC. V prípade, ak tak neurobíte, bude Vám zrazená časť vratnej kaucie. Ak je zahrnuté upratovanie v cene, resp. za povinný príplatok, resp. si ho dodatočne priplatíte, zaplatené upratovanie sa nevzťahuje na upratanie kuchynského kúta. Povinnosťou klienta je preto upratať a umyť kuchynský kút (umyť riad, odmraziť a vyčistiť chladničku, vyniesť smeti.), v opacnom prípade mu bude zrazená ciastka zo zaplatenej kaucie.

V akom čase sú v prevádzke bazény?

Bazény sú obvykle v prevádzke od 15.6. do 15.9. (ak nie je uvedené inak). Majitelia jednotlivých ubytovacích zariadení si však vyhradzujú právo na zmenu v prípade nepriaznivého počasia alebo nízkej obsadenosti. Pred vstupom do bazéna je nutné sa osprchovať. Podľa zákona je v Taliansku vstup do bazéna bez kúpacej čiapky zakázaný.

Čo obsahuje plážový servis?

Pod pojmom plážový servis sa štandardne rozumie 1 slnečnik+1 lehátko+1 plážové kreslo na súkromnej pláži (môže sa prípadne jednať i o kombináciu slnečníka a 2 lehátok/alebo 2 plážových kresiel, výnimočne i o slnečník len s 1 lehátkom/alebo kreslom.) Plážový servis, pokiaľ nie je uvedené inak, je za nepovinný príplatok a platí sa na mieste. Ak je plážový servis zahrnutý v cene pobytu, je na jeden apartmán/hotelovú izbu k dispozícii vždy len 1 set, bez ohľadu na počet osôb ubytovaných v apartmáne/hotelovej izbe.

Aký cestovný doklad potrebujem na cestu do Talianska?

Do Talianska môžu občania SR cestovať s platným cestovným pasom alebo občianskym preukazom. Napriek tomu, že sa vstupom Slovenska do Schengenského priestoru zrušili pasové kontroly, ste povinní mať pri sebe vždy doklad totožnosti a na požiadanie sa ním preukázať na to oprávneným bezpečnostným zložkám (taktiež na recepcii hotela, či v agentúre). Deti, ktoré ešte nie sú držiteľmi občianskych preukazov sú povinné mať pri sebe vlastný pas. Vodiči musia mať technický preukaz, zelenú kartu a vodičský preukaz.

Čo je to klubová karta?

Vo vybraných rezidenciách, villaggiach a hoteloch sú v cene zahrnuté, resp. za poplatok klubové karty, ktoré obvykle zahŕňajú vstup do bazéna, využitie športového zariadenia, spoločenské a športové hry, diskotéky, animačné programy, miniclub pre deti a pod. Animačné programy sú často limitované len na obdobie hlavnej sezóny (júl, august) a prebiehajú zväčša v talianskom jazyku.

Máte v každom stredisku delegáta?

V mnohých letoviskách sú Vám počas celého pobytu k dispozícii naši delegáti, alebo slovensky/ česky hovoriaci pracovníci partnerskej agentúry. V lokalitách, kde nie je prítomný delegát, je Vám k dispozícii asistenčná služba na telefóne (v slovenčine), vždy pripravená pomôcť, či riešiť prípadné problémy.

Je CK JUVENTOUR poistená pre prípad úpadku?

CK Juventour je poistená pre prípad úpadku cestovnej kancelárie podľa zákona č. 281/2001 Z.z. v poistovni Kooperatíva poisťovňa, a.s. Poistenie sa vzťahuje na všetky vlastné zájazdy organizované CK Juventour v zmysle Všeobecných poistných podmienok pre zmluvné poistenie zájazdu. Certifikát k poistnej zmluve je k nahliadnutiu v cestovnej kancelárii a na našich webových stránkach https://www.juventour.sk/obchodne-podmienky .

Ako zistím, či je v cene pobytu zahrnutá posteľná bielizeň?

Pri pobytoch v hoteli je v cene vždy zahrnutá posteľná bielizeň. Pri pobytoch v apartmánoch, pokiaľ nie je posteľná bielizeň explicitne uvedená v "cena zahŕňa" nie je posteľná bielizeň v cene a preto je potrebné priniesť si vlastnú, resp. si ju môžete za poplatok doobjednať. V cenníku máte potom uvedené napr. NA VYŽIADANIE - posteľná bielizeň 7€/osoba/výmena. Výmena v tomto prípade znamená, že sa platí 7€ za každú jednu výmenu. Platíte teda prvý krát 7€ za bielizeň, ktorú dostanete pri príchode a v prípade, že sa napr. v polovici pobytu rozhodnete, že si prajete jej výmenu, platíte opäť 7€.

Napíšte nám

online podpora

id_Clanek 65: N/A