Dôležité informácie


UBYTOVANIE

TRANZITNÉ UBYTOVANIE
Pre tých z vás, ktorí cestujete do vzdialenejších regiónov, radi zabezpečíme tranzitné ubytovanie v ktoromkoľvek kúte Talianska – presne podľa vašej preferencie. Priemerná cena ubytovania v B&B sa pohybuje (v závislosti od sezóny a miesta) v rozmedzí cca 65-95€ na dvojlôžkovú izbu. Bližšie informácie v CK.

 

UBYTOVANIE V HOTELI

 

VÝMENNÉ DNI: počas letných mesiacov štandardne sobota (pokiaľ nie je uvedené inak). V mesiacoch mimo hlavnej letnej sezóny (máj, jún, september) je často akceptovaný aj iný deň. Výnimkou sú hotely vyššej kategórie a mestské hotely, kde je možný nástup na ubytovanie v akýkoľvek deň aj počas najvyššej sezóny.

 

ZAČIATOK/UKONČENIE UBYTOVANIA: v deň príchodu je možný nástup (check-in) od 13:00 (niekde až od 15:00). Uvoľniť izby (check-out) je potrebné v deň odchodu najneskôr do 10:00 (výnimočne do 12:00).

 

MINIMÁLNA DĹŽKA POBYTU: v prímorských letoviskách minimálne 7 nocí (mimo sezóny často aj menej), v mestských hoteloch obvykle bez obmedzenia.

KATEGORIZÁCIA hotelového ubytovania zodpovedá miestnym kritériám a normám platným v Taliansku. Prístelkou sa rozumie gauč, rozkladacia alebo poschodová posteľ. Do hodnotiacich kritérií pre určenie kategórie (počtu hviezdičiek) vstupujú okrem vybavenia, služieb a lokalizácie samotného hotela i vonkajšie parametre – ako atraktívnosť a infraštruktúrna vybavenosť celej oblasti/letoviska. Preto predovšetkým v severných, najlepšie vybudovaných starých letoviskách ako napríklad Rimini, či Lido di Jesolo, ale tiež v historických mestách ako Benátky, Florencia a pod., treba rátať aj v 3* hoteloch s pomerne malými izbami a často naozaj veľmi obmedzenými priestormi v kúpeľni.

 

STRAVOVANIE:  Väčšina hotelov umožňuje voľbu medzi raňajkami, polpenziou (raňajky + večere) a plnou penziou (raňajky + obedy + večere). Pokiaľ máte zaplatenú polpenziu, stravovanie sa začína večerou v deň príchodu, končí sa raňajkami v deň odchodu. Plná penzia sa začína večerou v deň príchodu a končí obedom v posledný deň (na požiadanie môže začať obedom a skončiť raňajkami). Talianske raňajky sú obvykle sladké a veľmi jednoduché, zvyčajne sa skladajú len z pečiva, masla, džemu + nápoja (kávy, čaju, džúsu). Rozšírené kontinentálne raňajky majú naviac i salámu či syr. Hotely vyššej kategórie ponúkajú bohatšie raňajky formou bufetových, resp. švédskych stolov. Večere/obedy sa najčastejšie volia z 2-4 druhov menu (v závislosti od kategórie hotela) a pozostávajú z 2-3 chodov (cestoviny alebo iné prvé jedlo, hlavné jedlo a ovocie alebo dezert). V niektorých hoteloch je večera/obed podávaná formou bufetu, resp. je servírované menu doplnené o šalátový bufet. Nápoje k obedu/večeri nebývajú zahrnuté v cene (pokiaľ nie je uvedené inak). Mnoho talianskych hotelov umožňuje i formu All inclusive – vo väčšine prípadov sa však nejedná o tzv. „open bar“ s nelimitovanou konzumáciou nápojov počas celého dňa, ako to býva v iných krajinách, v Taliansku sa pod all inclusive zväčša rozumie len 1 l vody a 1 l domáceho vína na osobu k jedlu + plážový servis na súkromnej pláži. Len niekoľko hotelov v Taliansku

 

UBYTOVANIE V APARTMÁNOCH

 

VÝMENNÉ DNI: počas letných mesiacov sa turnusy striedajú štandardne v sobotu (pokiaľ nie je v cenníku uvedené inak). V mesiacoch mimo hlavnej sezóny (máj, september) je občas povolený aj iný nástupný deň.

 

ZAČIATOK/UKONČENIE POBYTU: v deň príchodu je možné sa zaregistrovať v agentúre/na recepcii ubytovacieho zariadenia už od ranných hodín (check-in), nasťahovanie do apartmánov je však možne až medzi 16:00 –20:00 (ak je apartmán pripravený a uprataný, aj skôr). V deň odchodu je potrebné uvoľniť apartmány najneskôr do 9:00, resp. 10:00. Presná doba prevzatia a odovzdania kľúčov je vždy uvedená v ubytovacom poukaze - voucheri.

 

MINIMÁLNA DĹŽKA POBYTU: 7 nocí (vo výnimočných prípadoch aj menej – spravidla len v mimosezóne)

 

VYBAVENIE APARTMÁNOV: zodpovedá talianskemu štandardu pre prázdninové ubytovanie. Apartmány sú vybavené podľa vkusu ich majiteľov. Keďže rezidencie majú často viacerých majiteľov, môže sa stať, že jednotlivé apartmány v tom istom ubytovacom zariadení majú iné vybavenie. Štandardne sú však zariadené základným nábytkom, majú vlastnú kúpeľňu so sprchou a WC, kuchynku/kuchynský kút vybavený chladničkou, sporákom/ dvojplatničkou a riadom na jednoduché varenie. Do celkového počtu lôžok sa zahŕňajú i rozkladacie (vyklápacie či vysúvacie) lôžka. V apartmánoch obvykle nie je k dispozícii posteľná bielizeň, uteráky a utierky (pokiaľ nie je v cenníku uvedené inak), ani čistiace prostriedky, mydlo a toaletný papier. Posteľnú bielizeň si klienti musia priniesť sami, prípadne si ju môžu zapožičať za príplatok (viď cenník jednotlivých apartmánov). Požičanie posteľnej bielizne zahŕňa 1 kus obliečky na vankúš a 2 plachty. V Taliansku sa pod prikrývkou rozumie plachta, nie paplón alebo obdobne teplé prikrývky tak, ako sme na ne zvyknutí na Slovensku. V mnohých apartmánoch je pre prípad chladného počasia k dispozícii deka.

 

OZNAČOVANIE APARTMÁNOV: Pre zjednodušenie vašej orientácie sme pristúpili k jednotnému systému označovania apartmánov, kde písmená A - E označujú počet izieb v apartmáne, príslušné číslo zas max. počet osôb v apartmáne. Napr. apartmán B pre 4-6 osôb označuje 2-izbový apartmán so 4 základnými lôžkami a dvoma prístelkami.
Vo všeobecnosti platí:
Typ A (1-izbový apartmán): pozostáva z obývacej miestnosti s kuchynským kútom a kúpeľne.
Typ B (2-izbový apartmán): pozostáva z obývacej miestnosti s kuchynským kútom, 1 spálne a kúpeľne.
Typ C (3-izbový apartmán): pozostáva z obývacej miestnosti s kuchynským kútom, 2 spálni, kúpeľne.
Typ D (4-izbový apartmán): pozostáva z obývacej miestnosti s kuchynským kútom, 3 spálni, kúpeľne.
Typ E (5-izbový apartmán): pozostáva z obývacej miestnosti s kuchynským kútom, 4 spálni, kúpeľne. (Pozn: Keďže miestne agentúry často používajú iné označovanie apartmánov, typológia apartmánu v tomto katalógu sa nemusí vždy zhodovať s talianskym označením vo voucheri).

 

ZÁVEREČNÉ UPRATOVANIE:
V prípade, že nie je zahrnuté v cene, ani nie je dodatočne priplatené, sú klienti povinní vykonať záverečné upratovanie sami. Zahŕňa dôkladne upratanie kuchynského kúta (vynesenie smeti, umytie riadu, vypratanie a umytie chladničky), umytie podlahy v celom apartmáne a na balkóne, upratanie kúpeľne a umytie WC. V prípade, ak tak neurobia, bude im zrazená časť vratnej kaucie. Ak je zahrnuté v cene, resp. za povinný príplatok, resp. si ho klient dodatočne priplatí, zaplatené upratovanie sa nevzťahuje na upratanie kuchynského kúta. Povinnosťou klienta je preto upratať a umyť kuchynský kút (umyť riad, odmraziť a vyčistiť chladničku, vyniesť smeti.), v opačnom prípade mu bude zrazená čiastka zo zaplatenej kaucie.

 

KAUCIA: vyberá sa na začiatku pobytu a slúži ako náhrada pri vzniku prípadných škôd v apartmáne. Kaucia je krátená ubytovateľom aj v prípade nedostatočne uprataného apartmánu alebo za hrubé porušenie ubytovacieho poriadku. V prípade odovzdania apartmánu v neporušenom stave bude kaucia pri odchode vrátená v plnej výške.

 

UPOZORNENIE
Vyobrazené fotografie izieb/apartmánov jednotlivých ubytovacích kapacít majú predovšetkým ilustračný charakter. Z dôvodu priestorového obmedzenia nie je možne uverejniť fotografie všetkých typológií ubytovania v danom hoteli/resp. rezidencii. Viac fotografií nájdete na našich webových stránkach www.cestujeme.sk.

 

CENY APARTMÁNOV A HOTELOV
Ceny pri apartmánoch obvykle vyjadrujú cenu prenájmu celého apartmánu pre príslušný počet osôb na týždeň (v ojedinelých prípadoch na noc). Ceny pri hoteloch sú štandardne vyčíslené za osobu a noc s príslušnou formou stravovania v izbe Standard. Zodpovedajúce upresnenie pre konkrétne ubytovacie zariadenie je uvedené v pravom hornom rohu tabuľky cenníka. Základné ceny ako aj ceny príplatkov sú uvádzané v EUR. Povinné príplatky a vratná kaucia sa spravidla platia až na mieste (v Taliansku). Nepovinné príplatky sa vo väčšine prípadov platia taktiež na mieste (výnimkou je napr. príplatok za izbu vyššej kategórie alebo izbu 1/1, doplatenie plnej penzie a pod.), napriek tomu je potrebne všetky fakultatívne služby objednať vopred, už pri zakúpení zájazdu v CK.

 

BAZÉNY
Bazény sú obvykle v prevádzke od 15.6. do 15.9. (ak nie je uvedené inak). Majitelia jednotlivých ubytovacích zariadení si však vyhradzujú právo na zmenu v prípade nepriaznivého počasia alebo nízkej obsadenosti. Pred vstupom do bazéna je nutné sa osprchovať. Podľa zákona je v Taliansku vstup do bazéna bez kúpacej čiapky zakázaný.


 

PLÁŽOVÝ SERVIS
Pod pojmom plážový servis sa štandardne rozumie 1 slnečnik+1 lehátko+1 plážové kreslo na súkromnej pláži (môže sa prípadne jednať i o kombináciu slnečníka a 2 lehátok/alebo 2 plážových kresiel, výnimočne i o slnečník len s 1 lehátkom/alebo kreslom.) Plážový servis, pokiaľ nie je uvedené inak, je za nepovinný príplatok a platí sa na mieste. Ak je plážový servis zahrnutý v cene pobytu, je na jeden apartmán/hotelovú izbu k dispozícii vždy len 1 set, bez ohľadu na počet osôb ubytovaných v apartmáne/hotelovej izbe.

 

KLUBOVÁ KARTA
Vo vybraných rezidenciách, villaggiach a hoteloch sú v cene zahrnuté, resp. za poplatok klubové karty, ktoré obvykle zahŕňajú vstup do bazéna, využitie športového zariadenia, spoločenské a športove hry, diskotéky, animačné programy, miniclub pre deti a pod. Animačné programy sú často limitované len na obdobie hlavnej sezóny (júl, august) a prebiehajú zväčša v talianskom jazyku.

 

DELEGÁT A ASISTENČNÁ SLUŽBA
V mnohých letoviskách sú vám počas celého pobytu k dispozícii naši delegáti, alebo slovensky/ česky hovoriaci pracovnici partnerskej agentúry. V lokalitách, kde nie je prítomný delegát, je vám k dispozícii asistenčná služba na telefóne (v slovenčine), vždy pripravená pomôcť, či riešiť prípadné problémy. Informáciu o tom, či je prítomný delegát, pracovník v kancelárii, alebo asistenčná služba na telefóne znázorňuje príslušná ikonka pri konkrétnom ubytovacom zariadení.

 

ZVIERATÁ
Niektoré ubytovacie zariadenia povoľujú pobyt malých zvierat (na vyžiadanie, za poplatok). Informáciu o tom, že cestujete i s domácim miláčikom je nutné nahlásiť už pri objednaní zájazdu. Zvieratá je potrebné vodiť na vodítku a nemajú povolený vstup do verejných priestorov ani na verejné pláže. V niektorých letoviskách sú vyhradené pláže s povoleným vstupom pre malé zvieratá, inde sa môžu pohybovať len na plážach voľných, zvyčajne za mestom, ktoré nie sú udržiavané. Od 1. októbra 2004 potrebujú zvieratá (psy, mačky a pod.) na cestovanie vlastný cestovný doklad - tzv. pas spoločenských zvierat - Pet Passport. Okrem potvrdenia o povinnom očkovaní obsahuje aj overenie identity zvieraťa. Domáce zvieratá musia mať za účelom ich identifikácie implantovaný mikročip od príslušného veterinára. Do 11 dní od očkovaní nie je povolené zvieratá prevážať. Pokiaľ sa chystáte na dovolenku s domácim miláčikom, odporúčame vám cestovať vlastným autom, pretože zvieratá sú z hygienických dôvodov v autobusovej doprave zakázané.

 

OBDOBIE MIMO HLAVNEJ SEZÓNY
Obdobie pred a po hlavnej sezóne prináša okrem výhodných cien aj obmedzenie rozsahu poskytovaných služieb. Bazény, plážový servis, animácie, diskotéky, reštaurácie, požičovne športových potrieb a pod. môžu byť mimo hlavnej sezóny zatvorené, resp. ponúkajú svoje služby obmedzene.

 

CESTOVNÉ DOKLADY
Do Talianska môžu občania SR cestovať s platným cestovným pasom alebo občianskym preukazom. Napriek tomu, že sa vstupom Slovenska do Schengenského priestoru zrušili pasové kontroly, ste povinní mať pri sebe vždy doklad totožnosti a na požiadanie sa ním preukázať na to oprávneným bezpečnostným zložkám (taktiež na recepcii hotela, či v agentúre). Pas (nestačí len OP) je povinný pre rodičov cestujúcich s malými deťmi, ktoré zatiaľ nemajú vlastný identifikačný doklad. Pas je povinný pre deti od 5 rokov. Vodiči musia mať technický preukaz, zelenú kartu a vodičský preukaz.

 

CESTOVNÉ POISTENIE
Pri vstupe do krajiny musí každý cudzinec disponovať zdravotným poistením (komerčným, príp. Európskym preukazom zdravotného poistenia – EHIC). Vďaka karte EHIC máte právo na poskytnutie zdravotnej starostlivosti v členskom štáte EÚ za rovnakých podmienok, ako jeho obyvatelia. To však znamená, že za všetky výkony, ktoré platia obyvatelia daného štátu, musíte i vy zaplatiť v rovnakej výške. Bezplatná zdravotná pomoc je poskytovaná len v urgentných prípadoch ohrozujúcich život a zdravie osoby. V ostatných prípadoch je potrebné uhradiť sumu za spoluúčasť, ktorá sa pohybuje od 14,- Euro vyššie. Pre zníženie potenciálneho rizika zbytočných nákladov sú naši klienti povinní uzatvoriť komplexné (komerčne) cestovné poistenie, ktoré kryje väčšinu štandardných poistných prípadov na cestách. Zahŕňa poistenie liečebných nákladov, úrazu, batožiny, zodpovednosti za škodu, stornopoplatky a iné. Cena povinného komplexného cestovného poistenia je 1,4 € / osoba / deň. Našim klientom ponúkame možnosť výberu medzi dvoma poisťovňami: Európskou cestovnou poisťovňou (ECP) a Allianz Slovenskou poisťovňou.

 

POISTENIE PRE PRÍPAD ÚPADKU CK
CK Juventour je poistená pre prípad úpadku cestovnej kancelárie podľa zákona č. 281/2001 Z.z. v poisťovni Allianz – Slovenska poisťovňa. Poistenie sa vzťahuje na všetky vlastné zájazdy organizované CK Juventour v zmysle Všeobecných poistných podmienok pre zmluvné poistenie zájazdu. Certifikát k poistnej zmluve je k nahliadnutiu v cestovnej kancelárii a na našich webových stránkach www.cestujeme.sk.

online podpora